Länge sedan sist

Märk min förvåning när jag fick ett mail om att jag fått en ny kommentar. Hade helt glömt bort den här bloggen och fattar inte hur någon lyckats hitta hit, haha. Men det är ju självklart jättekul att någon läser och kanske känner sig mindre ensam om sina problem. Så jag tänkte att jag kanske kan ta upp bloggandet igen. Eller åtminstone uppdatera om mitt nuvarande mående. 
 
Går fortfarande på behandling med remicade. Kommer inte ihåg vad jag vägde när jag skrev sist, men sedan jag började behandlingen har jag gått upp från ca 42,5 kg till 58 kg. Normalvikt, finally! Jag ser det som att något funkar med behandlingen. Får dock fortfarande tänka på vad jag stoppar i mig, annars får jag lida för det. Hade en ganska lång period då jag inte var lika känslig för att få i mig mindre mängder av till exempel mjölkprodukter, men nu har det vänt och det verkar nästan vara nolltolerans som gäller. Suck, blir verkligen inte klok på min mage. 
 
Har börjat äta lite annorlunda, bara fisk och vegetariskt. Det vegetariska beror mer på att det känns bra i hjärtat. För magens mående gör det kanske lite skillnad till det bättre, men det är ingen mirakelkur. Har dock inte reagerat negativt på bönor eller något, vilket man skulle kunna tänka att jag borde vara känslig mot. 
 
För övrigt har jag fått kliande och fjällande eksem på händer och fötter. Har inte lyckats få det utrett ordentligt än men vet att psoriasis kan vara en biverkning av remicade. Jag hoppas sååå att det inte är det. Men jag har haft eksemet på handen i över ett år och det på foten i drygt tre månader. Man börjar ju tänka att det nog inte bara är en slump. 
 
Nåja, det var nog allt för tillfället. Om någon läser vill jag bara säga varmt välkommen!
Allmänt | |
Upp