Utmattningshuvudvärk

Ibland kan jag råka fokusera lite väl mycket på hur min kropp borde reagera på saker och ting och vad jag borde orka i teorin. Så igår tränade jag innan jag åkte och jobbade sex timmar med mycket varuuppackning och lyft. Redan efter jag haft rast började orken tryta. Hjärnan hängde inte riktigt med och kroppen blev seg, kunde liksom inte höja tempot fast jag ville. Det började värka i benen fast jag trodde jag var inne i en bättre period nu. Effektiviteten var inte alls vad den borde och jag fick dåligt samvete över hur lite jag fick gjort.

När jag kom hem hade jag huvudvärk. En natts sömn rådde inte bot på denna. Vaknade idag med ännu värre huvudvärk. Tror det är nån form av utmattningshuvudvärk, den brukar komma när jag ansträngt mig mer än jag "klarar av". Det är så vitt jag vet ingen typisk grej för Crohns, så jag vet inte riktigt varför jag får såhär.

Jag har ganska många olika typer av huvudvärk som kommer lite då och då. Migrän ibland. Spänningshuvudvärk ibland. Och så den här typen som är lite oidentifierbar men kommer efter för hård ansträngning. Den skulle förstås också kunna bero på spända muskler. Jag vet inte. Har i alla fall smort in mig med linement på nacke och axlar och tagit en Alvedon men hittills har det inte haft någon större effekt. Hoppas det går över snart, jag orkar inte med detta också!
Allmänt | |
Upp