Första behandlingen bokad

Igår fick jag boka in min första tid för behandling med Remicade. Fyra timmar kommer jag bli tvungen att vara inlagd på sjukhuset första gången, två timmar för behandling och två för observation.

När jag bokat tid för första behandlingen blev allt så verkligt på något sätt. Jag har nog, trots över fyra år med Crohns, försökt förtränga att jag har en sjukdom. Jag har undvikit att äta vissa saker och försökt se mig själv som en allergiker istället. För är man bara allergisk är man ju inte sjuk. Men nu tvingades jag inse att jag faktiskt är sjuk ändå.

Det suger verkligen. Jag kan inte säga det på något annat sätt. Det suger att vara ung och ha en sjukdom. Och nu ska jag dessutom åka till sjukhuset varannan månad och bli påmind om det. Jag vill inte identifiera mig själv som sjuk, men det är ju precis det jag är.
Allmänt | |
Upp