Elevationssängen

Jag och min fästman har köpt en ny säng. En elevationssäng med bra madrassar som inte direkt var gratis. Vi tänkte väl att den kanske skulle kunna hjälpa oss att bli lite friskare. Ska jag vara ärlig använder jag inte elevationsfunktionen när jag ska sova utan ligger istället plant på sida. Men jag brukar hissa upp fötterna ett tag innan läggdags för att de ska få vila lite.

Hur funkar då värstingsängen, har våra liv förbättrats mirakulöst? Nja. Jag är nästan stelare när jag vaknar än vad jag varit innan. Men min fästman påstår att jag börjat ligga mer still i alla fall. Förut vred och vände jag mig hela tiden när jag sov. Jag antar att det är bra att jag ligger mer stilla nu, då får ju kroppen vila mer och återhämta sig när jag sover vilket väl är tanken. På sikt kanske jag märker någon skillnad. Jag hoppas det!
Allmänt | |
Upp