Fullt frisk

För ett tag sen fick jag ett brev hem i brevlådan. Det visade sig vara från läkaren jag besökte för att berätta om mina besvär. Han skrev att de fått resultaten från provtagningen och att de visade att jag är FULLT FRISK. Det kändes som ett slag i magen verkligen. För det första finns det sjukdomar som inte visas genom provtagning och för det andra så har jag ju fortfarande en kronisk tarmsjukdom?!

Men jag känner samtidigt att jag inte orkar bry mig mer. Så jag har istället bara lagt om min kost ytterligare och hoppas att mina besvär ska gå över om jag bara äter tillräckligt bra. Jag vet att vissa sjukdomar kan bli bättre om man äter rätt. Så länge det inte blir värre kan jag nog ändå leva med det också. Blir det värre och det visar sig att jag lider av nåt allvarligt ... Ja då vet jag väl en läkare som kommer få problem. Men förhoppningsvis är det inget livsfarligt.
 
Det som kanske stör mig mest är dock att jag inte fick veta vilka prover som togs. Kollade de om jag har hypoteros? Diabetes? Jag vet ju inte! Jag litar inte på att läkare vet vad de bör göra! Om jag bara vore lite bättre på matte skulle jag bli läkare själv för jag skulle garanterat bli bra på det.
Allmänt | |
Upp