Föll för frestelsen ...

Ibland undrar jag hur korkad jag egentligen är. När jag har ont i huvudet blir jag alltid sugen på pommes, cola och smältost. Så vad gör jag då som intelligent individ? Såklart åker jag till närmaste hamburgerrestaurang och beställer just detta. När jag står vid läsktornet och ser colan sippra ner i muggen kommer en bild av en inflammerad tarm upp i mitt huvud.

Ja, för det är precis så min tarm kommer se ut om jag fortsätter trycka i mig en massa skit. Häller jag ut colan? Nej, istället går jag och sätter mig vid ett bord och dricker en stooor klunk av den. Trots att jag vet att det kommer få mig att må dåligt på sikt så väljer jag det kortsiktiga alternativet att äta skräpmat för att kanske för stunden lindra huvudvärken.

Jag är besviken på mig själv. Visst hade jag räknat med att dricka julmust till jul men jag trodde faktiskt jag skulle kunna hålla mig till en bra kost fram tills dess. Uppenbarligen inte. Jag vet att jag sviker mig själv varje gång jag faller för en frestelse. Att det kommer att få mig att må sämre och att det inte kommer vara värt det. Så varför kan jag inte alltid stå emot?
Allmänt | |
#1 - - Yolanda:

Döm inte dig själv så hårt. Det är jobbigt att ha en sjukdom som gör att man får väldiga konsekvenser bara man äter något som man vet triggar symtom. Ibland äter man sådant som man vet att man mår dåligt av. Det är tyvärr vanligt. Du kommer att komma på ett sätt att äta som fungerar för dig med tiden, tror jag :)

Kram

Upp