För lite återhämtning?

Nu tar jag långhelg. Tre lediga dagar känns ju hyfsat lyxigt. En sak jag dock börjat fundera över är om min kroppsliga och mentala trötthet helt enkelt kan bero på för lite återhämtning. Inte det att jag inte har lediga dagar, men tänk om jag skulle behöva en längre period av vila?

Hade ju ingen semester i år i och med att jag bytte jobb och första halvan av det här året jobbade jag extremt mycket. Det skulle alltså kunna vara så att utebliven återhämtning är grunden till mina trötthetsproblem och det faktum att jag känt mig lite småförkyld i flera månader nu. På ett sätt hoppas jag såklart det, för då räcker det ju med att ta semester så är problemet ur världen. Fast det lär dröja tills jag kan ta ut någon semester, så i så fall antar jag att jag får fortsätta vara trött i många månader till.

Min kropp känns lite som att jag jobbat fjorton dagar i rad tio timmar per dag och knappt vilat något och min hjärna är ungefär på samma nivå. Problemet är bara att jag ju inte har det, jobbar bara ungefär halvtid nu till skillnad från innan då jag mycket väl skulle ha kunnat jobba fjorton dagar i rad. Och då var det ju helt naturligt att känna sig som en urvriden gammal trasa. Nu känns det inte lika okej.

Skulle allt bra gärna vilja veta vad som egentligen händer i min kropp. Eller så vill jag inte det. Jag vet inte.
Allmänt | |
Upp