Ett mirakellinement?

Igår jobbade jag nästan nio timmar på mitt ena jobb. Inte jobbet jag skrev om igår, utan mitt andra. Där springer man runt konstant och pressen att prestera är väldigt stor. I alla fall om man som mig är en människa som inte nöjer mig med att vara något annat än bäst på det man gör. Så jag sprang verkligen, på rent betonggolv. Det gick faktiskt förvånansvärt bra även om jag knappt kunde gå efteråt. Men jobbar man nio timmar på betonggolv kan man väl knappast förvänta sig annat? Men jag blev inte lika trött som jag blivit de senaste gångerna jag jobbat där.

Smällen kom dock idag istället. Väckarklockan ringde tidigt då jag skulle börja jobba halv åtta idag. Vaknade med världens spänningshuvudvärk och tänkte "detta går ju aldrig!" Klev upp och tog en Ipren, det brukar aldrig hjälpa mot spänningshuvudvärk men hoppas kan man ju alltid. Dock så spydde jag upp den igen nästan direkt. Då smorde jag in nacken och axlarna med ett linement som jag köpte på Life för inte alltför länge sedan. Hör och häpna, spänningshuvudvärken som vanligtvis brukar hålla i sig en halv dag försvann efter drygt en halvtimme! Kanske har jag äntligen hittat något som verkligen fungerar? Hoppas så innerligt att det inte bara var en slump att huvudvärken försvann.

Allmänt | |
Upp