Ett andra utlåtande

Igår och i förrgår när jag åkte till jobbet ville jag bara gråta. Det kändes som att hela kroppen värkte, var stel och knakade så fort jag rörde mig. Värst var underarmarna vilket är ganska vanligt. Men jag tog en Alvedon forte och ungefär en timme efter att jag börjat jobba kom jag igång ordentligt och kände mig någorlunda normal.

Men jag känner att det inte ska vara såhär. Magen har hållit sig lugn vilket får mig att tänka att det måste vara något mer som är fel. Om några dagar har jag därför en läkartid inbokad. Inte med min vanliga crohns-läkare eftersom att hon inte verkar intresserad av att lyssna och bara antar att allt beror på Crohns. Jag vill ha en läkare som kan vara beredd att överväga andra alternativ också. Sen om den andra läkaren också säger att allt beror på min Crohns, ja då är det väl kanske så. Men jag vill i alla fall ha en "second opinion" innan jag är nöjd.

Jag kan ju bara jämföra med hur jag mådde när jag var yngre. Då var inte värk och trötthet ett normaltillstånd. Och innan jag fått min Crohns-diagnos och hade extremt mycket besvär med magen, då satte det sig ändå inte på resten av kroppen. Så varför skulle det sätta sig på kroppen nu när jag knappt ens har några besvär med magen? Det stämmer inte riktigt i min hjärna.

Vad är det för fel på mig?
Allmänt | |
Upp