Träning är bra

Har nyss kommit hem från gymmet. Jag tycker om att träna, för när jag drar på mig träningskläderna känner jag mig aldrig sjuk. När jag kliver innanför dörrarna på gymmet är jag frisk och stark. Min kropp fungerar bäst när den används faktiskt, även om jag behöver vila också så mår jag bra av aktivitet. Det gäller bara att orka ta sig upp ur soffan och släpa sig iväg till gymmet, för när jag väl är där ångrar jag det aldrig!

Jag känner dessutom att jag håller på att gå in i en bättre period nu med en friskare kropp rent allmänt. Det värker inte sådär störande mycket längre i muskler och leder. Så nu är jag mer motiverad än innan att träna och bygga upp en starkare kropp med mer muskler, för då kommer jag orka mer och klara mer vilket är bra på alla sätt. Tidigare har jag "underhållstränat" två dagar i veckan för att i alla fall inte tappa muskler, men nu ska jag nog försöka utöka till tre dagar i veckan och även öka på vikterna. Det blir spännande att se hur det kommer fungera!
Allmänt | |
Upp