Syndarhelgen passerade inte obemärkt

Hur gick det då på personalfesten? Jag hade nog egentligen inte behövt oroa mig för att någon skulle tycka jag var tråkig om jag inte drack. Det var flera som inte drack alkohol. Men jag kände ändå att det skulle vara gott att prova den där ananasdrinken som fanns. Hade ju skött mig så bra i övrigt. Jag undvek potatisgratängen och åt bara grönsaker till köttet. Istället för att ta ett bakverk till efterrätt tog jag frukt. Så jag tänkte att en drink borde jag väl klara.

Det fick jag ju ångra. När jag kom hem fick jag gå direkt in på toan, vad som hände där är väl uppenbart. Resten av helgen bestod ju också av kalas och festelser så jag fick även i mig lite läsk och (visserligen gluten och mjölkfritt) fika. Fick knapra Alvedon för glatta livet då jag fick värk i framför allt benen men även handlederna. Magen sa faktiskt inte överdrivet mycket dock, men värken i kroppen är alltid olidlig.

Men för att se det positivt så vet jag efter den här helgen lite mer om vad jag klarar och inte. Alkohol är det tydligen nolltolerans på. Jag mådde ganska bra i kroppen innan jag drack den där drinken, hade ingen värk över huvud taget. Men dagen efter kom värken som ett brev på posten. Tydligare än så blir det väl inte? Tråkigt men jag känner att jag bara får acceptera det helt enkelt. Vill inte må dåligt.
 
På söndagen efter dagens festligheter somnade jag i bilen på väg hem. Sedan gick jag direkt till soffan, somnade nästan direkt och sov från halv sju till halv tio. Sedan var jag vaken i drygt en halvtimme innan jag förflyttade mig till sängen där jag sov fram till nio på morgonen. Det finns visst ingen gräns för hur mycket sömn jag behöver. Att man kan bli så utmattad av lite aktiviteter?
Allmänt | |
Upp